torsdag 14. mars 2013

Videre i verden

Senegal!

I morgen reiser jeg til Senegal, nærmere bestemt Saint-Louis for å jobbe som frivillig! Jeg gleder meg. Dette har jeg planlagt og spart penger til leeenge og endelig er dagen her. Det kribler i magen og reisefeberen er definitivt på plass! Når jeg kommer til St. Louis skal jeg jobbe på en klinikk på formiddagene og et senter for gatebarn på ettermiddagene.

Klinikken har åtte plasser og skal være den mest moderne i byen. Det lover jo godt men fra det jeg vet om afrikansk standard kan jo nesten hva som helst møte meg... Jeg vet enda ikke hva mine arbeidsoppgaver er, men har ønsket meg å jobbe med mor-barn helse, og håper jeg får være med på noen fødsler. Det hadde vært helt supert. Det jobber en sykepleier, en jordmor og en lege der, og det er visst ganske mange innom i løpet av en dag, så det blir nok å gjøre vil jeg tro.

På senteret for gatebarn er det 80 gutter i alder 3 til 18 år så også her blir det nok å gjøre. Vet ikke enda hva mine arbeidsoppgaver vil bli, men håper at også her vil jeg få bruke sykepleieferdighetene mine.


I Saint-Louis bor alle frivillige hos vertsfamilie og jeg har fått tildelt en familie med mor, far, tre døtre og en bestemor. Blir veldig spennende å se hvordan det er å bo hjemme hos en senegalesisk familie.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar