onsdag 2. oktober 2013

La chaleur!


Det er så varmt at jeg blir like stolt av meg selv hver gang jeg klarer å reise meg opp fra stolen og begi meg ut i verden. Det er meldt mellom 35 og 40 grader hver dag fremover! De sier det skal bryte og at været skal bli mildere men  kan det ikke komme snart! Jeg har hatt konstant svettebart siden jeg kom og er ganke lei av det!

Den første dagen jeg kom var Awa, tanten til Doudou ,syk og vi dro på sykebesøk. Det er rart og veldig søtt hvor mye tillitt de har til en skarve sykepleier fra Norge, for da jeg kom ble de veldig lettet og mente at nå ville hun bli frisk. Det ser ut til at hun har fått ”la fatigue” (som basically betyr å være sliten) da hun jobber mye i 40 grader, og sikkert ikke har tatt det nok med ro. Heldigvis ikke noe et par Paracet og litt rehydrasjonstabletter ikke kan fikse. Veldig glad for å kunne hjelpe til og det har allerede begynt å samle seg taliber (gatebarn) om morgenen som vil at jeg skal stelle et sår de har, eller bare trenger et smil eller litt vennlighet! Det hjelper sikkert at jeg forer de med Fox og Dumle!


Om et par uker er det Tabaski, en muslimsk høytid. Jeg må visst kjøpe meg nye klær, så da utvides afrikagarderoben! Sånn som de liker å pynte seg her, er jeg redd jeg vil se ut som en oppstasa påfugl men hvis jeg klarer å tone det litt ned, vil dette bli bra. Vi skal til skredderen for å se på bilder av forskjellige modeller for å se om jeg kan finne meg noe jeg kan gå med, også må vi på marked for å kjøpe stoff!

Det er rart for fort jeg faller inn i rutiner igjen... Afrikalivet passer meg ypperlig og selv om jeg ikke har noen faste aktiviteter enda, går dagene fort nok. Igjen det er altfor varmt til å få gjort så altfor mye!

Legui legui!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar