fredag 4. oktober 2013

Nattens gjest

De gangene jeg har vært ute og reist til tropiske strøk der det er nødvendig med malariaprofylakse har jeg tatt Lariam. Til nå har det vært supert! Det er billig, og du må bare ta den en gang i uken, som selvfølgelig kan være vanskelig å huske av og til. Jeg fikk sinnsykt høydeskrekk i Etiopia men det går an å leve med!

I natt fikk jeg min første ordentlige opplevelse av alle disse bivirkningene som står ramset opp på pakningsvedelgget! Jeg våknet av at jeg hylte! Jeg var helt overbevist om at det stod en mann over sengen min med en kniv! Jeg hylte og jeg hylte og var mildt sagt hysterisk! Jeg tror jeg vekket hele nabolaget og Papa, Max og Fathioune dundret løs på døren min og ville at jeg skulle åpne. Men siden det var mørkt i rommet og jeg fortsatt trodde det var en mann med kniv der inne tok det lang tid før jeg endelig klarte å låse opp døren. Da jeg endelig fikk døren opp viste det seg at det selvfølgelig at alle vinduene var låst med gitteret fortsatt inntakt og det var ingen der inne!


Resten av natten fikk jeg ikke sove, satt og leste på nettet og ble vel ikke mindre paranoid ved å lese pakningsvedlegget på nytt…

Legui legui! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar